Friday, September 12, 2008

DUGAAN-HOW TO SAY NO TO BOSS

Lama x berblog x taulah nak citer so bz...ngalahkan org kejer kt bursa saham...myambut hari kebangsaan mcm2 yg ditempuh sewa bas, cat bas, elaun anggota duit hari kebangsaan x tercapai akalku nak pikir.Belum lagi staff kuar masuk jumpa puan itu puan ini sampai kengkadang rasa langsung x der ruang kt pikiran aku ni nak diletakkan segala mcam masalah.....x sejajar lah uol...

menyambut kedatangan ramadhan membawa seribu keinsafan...bersyukur kerana terus diberi peluang menjalani ibadah puasa dan semoga kita semua diberi kekuatan dan ketabahan hati ...harap2 allah berilah kekuatan utk beribadah terutamanya menjelang akhir ramadhan..nak doa murah rezeki , panjang umur diberi kesihatan baik rumahtanggan diberkati and nak tambah anak satu lagi nak dapat baby girl insya allah..

alfatihah untuk arwah kak mala...cc aku yg dah pergi mengadap penciptanya pada 6 september yg lalu akibat kanser ...sedih even baru jer kt sini tapi dia antara org yg paling baik dan sgt membantu aku and so sporting....semoga rohnya dicucuri rahmat biarlah dia pergi dari dia terus menderita menahan kesakitan....

mengarungi ramadhan kali ni sgt mencabar. biasalah kem dah bagi arahan nak selaraskan bukak posa jabatan kita pun dah bagi tarikh siap bagi tarikh jamuan raya sekali tetiba last minit opis i gabung dgn bekas opis 1 aduh makkk short notice tur..yg cukup mendambakan perasaan disuruhnya buat di kuantan ya ampun perlukah buat kezutan sbegitu rupa.... dato kp pun terloncat2 lah kegirangan utk buat arahan menteri katanya uol wajib dipatuhi....isnin pagi meeting habis meeting pukul 1 terus diarahkan ke kuantan lawatan tapak katanya aku pun tunduk tunduk elak x nak pergi tetapi keluarlah ayat2 cinta dato "roziah u kena pergi u jawatankuasa makan" inilah kelemahan aku.. aku x pandai langsung nak say no to bos hallo my dear friends tulunlah aku macam mana aku nak kata x boleh pada bos aku sgtlah lemah sangatlah menurut perintah. yg mendukacitakan aku j/kuasa kewangan cenderahati aku jawatankuasa makan aku also.sebelum tur kp cadang org lain seorang laki yg gagah perkasa dia pun dgn selamba dan realnya saya x boleh dato pasal2 makan ni biarlah pompuan dato pun oklah roziah u lah....ha ha ha aku pun terus tersenyum manja walaupun dalam hati membara...immediate bos aku yg pompuan tur purak2 bingung buat x reti jer haruskah suma org lepas tgn dan meninggalkan beban tur kat aku!!!aku ke kuantan isnin pukuk 2 sampai rumah pukul 12.30 mlm and my dear hubby pun myambut dengan kata2 manja sabarlah dah kejer u kan bos uarghhh aku menjerit dgn suara perlahan sbb anaknda dah tidur...today pun dia suruh pergi jugak tapi kali ni aku mgelak sbb bos suma org ada agenda masing dan finally i did it. itu pun bos pompuan aku yg berhati mulia tur tetap telefon aku suruh pergi for the saame reason aku j/kuasa makan halloo aku dah antar wakill x kan lah hebat sgt kuasa aku nak decide makan apa.... majlisnya 16hb x taulah menteri turun ke tak coz 16hb kan hari yg ditunggu-tunggu x tau lah apa nak jadik.....

utk menyedapkan hati sebelum puasa tur aku sempatlah bershopping.. terapi jiwa katanya dan hasilnya TARAAAAA



x pernah pakai handbag semahal ni kata hubbyku setahun x boleh mintak apa2 di belikan uol.....

7 comments:

JuSh said...

Amboi Ogy, tak pe..dalam kesengsaraanmu itu timbul pula coach idaman kalbu.wakaka

ogy said...

ekekeeeee thank you jush husband ckp setahun x leh mintak apa2 mentang2 dia byr

Kak M said...

Setahun x boleh dibelikan apa2??? macam x percaya jer statement tu!!!

JHaZ KiTaRo said...

salam ziarah dari bumi Dublin.. jemput2lah ke blog hamba.. :)

~Maz + Rin~ (",) said...

wah..wah..wahhhhh...

tahniah uol..set2 coach la lps ni..hihihihi... malu la nak kuar ngan uol..hem set2 beg 50 hinggit dpt due..!!

ckp kt azmi, ala sthn sekali je ke...?? ala, suh die jdikan ianya annual gift sempena bday dan juga anniversary...

jelit skal handbeg itteww...

p/s: kwn baru kah dr dunia dublin ittew..?? sesuwatuhhh jerrr...

ogy said...

komen tur zizie jelit

ntah aku pun x tau saper ntah hem x der kwn obersea uol

seri said...

ala uol..baru takat berjaya ngelak dari memfollow si dia tu, tak yah la nak riak bagai..tupun siap aku ugut batal keahlian 606 3 keturunan kan kalu ko ikut jugak..ekekeee..tapi yelah kan..at least dah ada starting point. so lepas ni jgn la lagi asyik nak menturuti perintah katanyer..pandai2la vazz skli skala..kalau tak mmg azab la ko jee..yang pasti lepas ni aku dah tak nak dengar, ya ampun, aku kena tulah kena nilah...kata geng 606 kan..tak ganazzz la kalu camtu.