Friday, January 23, 2009

DIET OH DIET

Don't know how to start and where should i start.. last raya our family jalan2 raya sakan sampi muar. we went to my cousins house my mum's sister. we are so excited chatting have fun from kl bertolak early in d morning until smpi kl at 2 a.ma. Actually my cousins agak close ngan i when i was younger because they usually come to kl spesifically to my house especially during school holodays. since their father pun dah x der so my late father which a very kind akan bought a school uniform for them every year . they come to my house and were playing2 and have fun with me. so whats the problem. dah berapa tahun pun x jumpa since diaorg pun x suka dtg kl visiting family here mharap prg lak mlawat dia . its ok lah. up to them. the problem is aku x pernah ngutuk diaorg tetiba recently my aunty came to their house and told me that they all kutuk aku gila2 about my weight!! what a F***. aku x pernah ngutuk ko kan dah lah ko dari kecik nyusahkan family aku. and hello berat badan aku menunjukan betapa besarnya gaji aku compare ngan ko.. stupid sangat i really excited to see them borak2 belakang kutuk2. kata baru anak sorang badan dah mcm tur .. x kisah beb janji wa kejer jawatan pengarah ada parking space sendiri and ada PA lagi. korang tur setakat kejer bank kuli yg anytime boleh di VSS kan.. kesian org yg x sedar diri mcm tur. i dont understand lah, apsal berat bdan ni jadik satu isu besar pada suma org. it doesnt carry your personality or attitude as well. if your are good and talented how berat you are sekalipun u tetap akan bagus. sorry a little bit emosional but aku x paham dgn org yg suka menjadikan berat badan as a benchmark kepada kedmaian dan keharmonian serta kehebatan diri.. ouchh uwekk... i have their phone no should i call and serang them tanya are you having problem with my weight??? tapi cam budak2 lak. x pasal2 jatuh standar aku tapi selagi aku x lazer diaorg aku x puas hati. but seriously aku x pernah marah org sampai ke tahap ini. bukan x pernah kawan2 or family members aku yg ckp pasal hal ni but i don't mind ckp depan2 kan oraitt apa lagi pun i admit mmg berat badan aku naik banyak especially lepas naufal lahir. so x kisah. ini kutuk belakang jumpa pun 8 tahun sekali tetiba nak kecoh. setakat duduk kampung terperosok kt muar tur mmg lah kepala hotak x berkembang.Ahh lantak lah malas nak fikir., so shoukd i diet now??? x kan nak diet just because of stupid idiot peole like them?? tgk lah keadaan mcm mana. badan aku ni pun kalau diet beria pun bukan nampak kurus sangat maklumlah dah memenag original pun gebu gebas. anyway to these people kan i have something to say.....i am fat but i am cute and i can diet.. but you are so slim but sorry very ugly and can't do anything sebab sejak azali dah mukanya x cantik kan sowei nasib baik ada yg nak kan tur pun ehhhee org 2 disekitar ko gaklah.....


gambar ni time aku bertunang 2003 kurus tak ???


ni time honeymoon 2004.

aku bukannya semula jadik gemuk mcm ni wehh infact masa aku sekolah rendah pak long aku panggil aku olive alah bini poppeye tu see how kurus me at that moment tapi tur dulu lah .. alah bukan pa it just a semangat actually mmg marah sangat masa mula2 dapat tau but know ok lah sikit i take it positively.. at least maybe its a wake up call for me??!!!! hope so!!!!!

7 comments:

ogy said...

testing

~Maz + Rin~ (",) said...

marah naaa gbah..??

hehehehe.... sentap betul entry kali ini....

ogy said...

sangat uols sangat b*** ko tau kan bab2 gebu gebas ni sensitif uarghh sedih gemuk sangat kah aku

Kak M said...

lucu la baca entry ko nie... di kesempatan ini saya ingin menujukan lagu "Kita Serupa" nyanyian Dayangku Intan & Headwind untuk Pn Pengarah dengan ucapan... selamat menjamu selera, pedulikan apa orang lain kata... aku jadi gemuk ada mintak beras rumah ko kah?... sekian naa

ogy said...

thanks uol sbb memahami yg penting kita tetap geng gebu gebas yg hebat

Anonymous said...

hi ..u r invited to my sales blog...ada tudung chantekz there.tq

Finz said...

hidup cik gee!!!